Aquesta situació d'aprenentatge aborda els mites de la creació des de
múltiples perspectives, integrant literatura, història, filosofia i creences
religioses. Això fomenta una comprensió més completa i rica del tema. Entra amb
contactes amb continguts d'altres matèries que els alumnes donaran aquell
mateix curs: ciències naturals (teoria del big bang), ciències socials
(societats antigues) i llengües (estudi de literatura antiga: mites grecs).
El tema dels mites de la creació és universal i rellevant per a diverses
cultures. L'estudi d'aquests mites proporciona als estudiants una comprensió
més profunda de les arrels culturals i religioses. Aquesta situació
d'aprenentatge pot ser complementària amb unitats de ciències naturals i ciències socials, ja
que es pot explorar com els mites de la creació han influït en la formació de
les societats i el seu bagatge cultural, així com fomentar el debat ciència-fe.
Aquesta situació d'aprenentatge aborda la universal aspiració de l'ésser
humà a l'infinit mitjançant l'estudi de les creences religioses en diferents
èpoques i regions. Amb un enfocament que s'estén des de la prehistòria fins a
civilitzacions com Egipte i Mesopotàmia, incloent els continents d'Àsia i
Amèrica, aquesta situació connecta la filosofia amb la història i les ciències
socials.
Un desafiament inherent és mantenir la neutralitat en temes religiosos i
culturals, assegurant una presentació respectuosa. La gestió del contingut
històric i cultural per cobrir adequadament diferents èpoques i regions també
és crítica. Emocionalment, el tema pot ser delicat, requerint sensibilitat per
afrontar les creences personals dels estudiants i proporcionar un entorn
d'aprenentatge inclusiu.
Aquesta situació d'aprenentatge explora les històries mítiques de
l'Antiguitat permet als estudiants comprendre com aquestes narratives han
influït en la cultura i el pensament al llarg del temps, connectant literatura,
història i filosofia per a una comprensió més holística dels mites. Pot
integrar-se amb altres àmbits del currículum, com la filosofia, la història de
la literatura o l'estudi de l'art i l'arquitectura antiga, proporcionant una
visió completa de les civilitzacions antigues. Es cerca l'immersió en les
narratives mítiques de cultures com la grega, la romana, la nòrdica i l'eslava,
explorant-les com a expressions artístiques i símbols culturals que revelen
creences, valors i percepcions antigues. Vol equilibrar la interpretació
cultural dels mites amb una comprensió crítica, evitant estereotips. Vol
desafiar a veure els mites com a reflex de les societats antigues sense
simplificar-los com a contes fantàstics, mantenint neutralitat respecte a les
connotacions religioses.