Section outline

  • Aquesta situació d'aprenentatge aborda els mites de la creació des de múltiples perspectives, integrant literatura, història, filosofia i creences religioses. Això fomenta una comprensió més completa i rica del tema. Entra amb contactes amb continguts d'altres matèries que els alumnes donaran aquell mateix curs: ciències naturals (teoria del big bang), ciències socials (societats antigues) i llengües (estudi de literatura antiga: mites grecs).
    El tema dels mites de la creació és universal i rellevant per a diverses cultures. L'estudi d'aquests mites proporciona als estudiants una comprensió més profunda de les arrels culturals i religioses. Aquesta situació d'aprenentatge pot ser complementària amb unitats de ciències naturals i ciències socials, ja que es pot explorar com els mites de la creació han influït en la formació de les societats i el seu bagatge cultural, així com fomentar el debat ciència-fe.

  • Aquesta situació d'aprenentatge aborda la universal aspiració de l'ésser humà a l'infinit mitjançant l'estudi de les creences religioses en diferents èpoques i regions. Amb un enfocament que s'estén des de la prehistòria fins a civilitzacions com Egipte i Mesopotàmia, incloent els continents d'Àsia i Amèrica, aquesta situació connecta la filosofia amb la història i les ciències socials.
    Un desafiament inherent és mantenir la neutralitat en temes religiosos i culturals, assegurant una presentació respectuosa. La gestió del contingut històric i cultural per cobrir adequadament diferents èpoques i regions també és crítica. Emocionalment, el tema pot ser delicat, requerint sensibilitat per afrontar les creences personals dels estudiants i proporcionar un entorn d'aprenentatge inclusiu.

  • Aquesta situació d'aprenentatge explora les històries mítiques de l'Antiguitat permet als estudiants comprendre com aquestes narratives han influït en la cultura i el pensament al llarg del temps, connectant literatura, història i filosofia per a una comprensió més holística dels mites. Pot integrar-se amb altres àmbits del currículum, com la filosofia, la història de la literatura o l'estudi de l'art i l'arquitectura antiga, proporcionant una visió completa de les civilitzacions antigues. Es cerca l'immersió en les narratives mítiques de cultures com la grega, la romana, la nòrdica i l'eslava, explorant-les com a expressions artístiques i símbols culturals que revelen creences, valors i percepcions antigues. Vol equilibrar la interpretació cultural dels mites amb una comprensió crítica, evitant estereotips. Vol desafiar a veure els mites com a reflex de les societats antigues sense simplificar-los com a contes fantàstics, mantenint neutralitat respecte a les connotacions religioses.