SA: El cas de la senyora L.M.
Resolució de problemes: la situació, en general, parteix d’un cas que convida a resoldre un problema. Així, la informació que aporten els documents implica una lectura aplicada per poder aportar la solució adequada al cas plantejat. Més en concret, hi ha dos moments de la situació que requereixen les tasques cognitives relacionades amb la resolució de problemes.
- En primer lloc, en l’activitat de recerca sobre les diferències en el desenvolupament sexual i,
- en segon lloc, en les activitats d’aplicació on cal resoldre un cas a partir dels aprenentatges desenvolupats.
Pensament crític: l’alumnat haurà de mostrar quina és la seva posició i argumentar-la convenientment a partir de criteris científics en dos moments on es plantegen certs convencionalismes relatius al desenvolupament sexual.
Gestió i comunicació de la informació: tant la resolució del cas plantejat en l’activitat inicial com en altres activitats de desenvolupament, l’alumnat ha de manejar diferents tipus de documents per poder proporcionar una resposta a la demanda de l’activitat. Mentre que en el primer cas es proporcionen directament els documents, en els altres haurà de cercar i seleccionar la informació que consideri pertinent. Així mateix, també es demana a l’alumnat que comuniqui mitjançant una exposició oral, els resultats de la recerca realitzada amb relació a les diferències de desenvolupament sexual.